Jak skutecznie reklamować noclegi, kwatery w internecie?

noclegi

Dzisiaj sporo mówi się o tym, że branża turystyczna przeżywa kryzys. Tym bardziej więc, będąc właścicielem obiektu noclegowego, warto postarać się go jak najlepiej rozreklamować. Dzisiaj, przy takiej konkurencji, to najlepszy sposób na zdobycie nowych gości. Jak reklamować się skutecznie?

Reklama noclegu w serwisach ogłoszeniowych

Choć serwisy ogłoszeniowe kojarzą nam się przede wszystkim ze sprzedażą używanych rzeczy, to warto wiedzieć, że wiele z nich ma również kategorie związane z usługami, w tym właśnie – z noclegami. Co ważne, za dodanie na nich anonsu często nic się nie płaci lub opłata jest jednorazowa i bardzo niska. Można reklamować noclegi i kwatery w ogłoszeniach internetowych, np. na Sprzedajemy.pl, dodając obszerny opis oraz zdjęcia. Warto skorzystać z takiej możliwości, bowiem nigdy nie wiadomo, gdzie znajdzie się potencjalny nowy klient.

Ogłoszenie o kwaterze na wynajem na serwisie aukcyjnym

Oczywiście ofertę wynajmu noclegu można zamieścić nie tylko na serwisie ogłoszeniowym, ale i na serwisie aukcyjnym. Dzisiaj dla wielu z nas to samo, jednak warto pamiętać, że tego typu strony stawiają większe wymagania użytkownikom, którzy chcą na nich dodać ogłoszenie. Warto też sprawdzić, z jakimi kosztami się to wiąże, żeby nie być zaskoczonym. Tym bardziej, gdy przyjdzie do przedłużenia anonsu.

Reklama pensjonatu w mediach społecznościowych

Dzisiaj dla wielu z nas media społecznościowe są stałym towarzystwem w codzienności. Wielu z nas szuka za ich pośrednictwem różnego informacji. Właśnie dlatego prowadząc pensjonat, hotel, a nawet pokoje na wynajem, należy stworzyć profil (fanpage) noclegu. Dzięki niemu tworzy się ważną wizytówkę w miejscu o ogromnym potencjale. Dzięki fanpage pensjonatu można być w stałym kontakcie z klientami, ale i informować o swojej ofercie poprzez posty (zdjęcia, filmiki, opisy, screeny opinii).

Co więcej, serwisy społecznościowe oferują również reklamę na ich łamach. Warto pomyśleć o nich, choć są to kampanie płatne, ale prowadząc fanpage, również zwiększa się szanse na zaistnienie wśród nowych klientów.

Media społecznościowe to nie tylko fanpage. Na Facebooku można również tworzyć i/lub dołączać do różnych tematycznych grup dyskusyjnych. Na wielu z nich można promować swoje usługi. Warto wypowiadać się więc zarówno w grupach dotyczących miejsc noclegowych ogólnie, jak i powstałych w konkretnych lokalizacjach.

Reklama kwatery w bazach noclegowych

Nie ma co się oszukiwać – wielu internautów szuka noclegów poprzez bazy noclegowe. To znaczne ułatwienie. A co to oznacza dla właściciela hotelu, pensjonatu, apartamentu? Koniecznie musi dodać do bazy informacje o swojej nieruchomości na wynajem. Plusem takiego rozwiązania, choć płatnego jest to, że dociera się faktycznie do osób, które zainteresowane są pobytem w takim miejscu. Bazy noclegowe umożliwiają dodanie informacji, zdjęć, filmów, bardzo ważne są również opinie gości. Co istotne, również na tego typu serwisach można wykupić reklamę. Najczęściej polega na wyróżnieniu ogłoszenia na liście wyników wyszukiwania, czy mapie.

Dzisiaj przede wszystkim, by reklamować pensjonat, hotel, kwaterę, jeśli ma to być działanie skuteczne, trzeba postawić na promocję w internecie. Do dyspozycji są serwisy ogłoszeniowe, aukcyjne, społecznościowe i bazy noclegowe. W każdym z tych miejsc warto dodać informacje na temat swojej działalności.